Strona główna
Promocja firmy z branży kultury i rozrywki w Internecie - wskazówki

Promocja firmy z branży kultury i rozrywki w Internecie - wskazówki

28.04.2023

Promocja firmy z branży kultury i rozrywki w Internecie - wskazówki

Kultura i rozrywka to branża bardzo szeroka. Zaliczają się do niej zarówno kluby nocne, organizatorzy eventów i wydarzeń, kluby sportowe, jak i muzea, czy baseny i wielu innych. Ta branża również potrzebuje wsparcia w postaci promocji w Internecie. Specyfika internetowej promocji tej branży polega na tym, że (w większości przypadków) ma spowodować, że przyszły klient dowie się o danym wydarzeniu czy usłudze online i to spowoduje akcję w postaci skorzystania tej usługi już na żywo, a nie dalej z pomocą Internetu.

W jaki sposób klient może dowiedzieć się firmie i jej usługach?

Media społecznościowe

Media społecznościowe to możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców i przekazania im informacji w bardzo przystępny dla nich sposób. Można to zrobić zarówno organicznie, zwiększając zasięgi hashtagami i angażującymi wpisami lub zastosować działania płatne, które mogą trafić do bardzo ściśle sprecyzowanej grupy osób. Dodatkowo, dzięki reakcjom odbiorców na komunikaty ocenisz ich nastawienie do Twojej marki. Dowiesz się także, co lubią, a czego nie lubią, by lepiej precyzować komunikaty. Korzystanie z Instagrama i Facebooka to również możliwość bardzo sprawnej komunikacji z klientami, a na tym zapewne również Ci zależy. Dodatkowo, dzięki płatnej reklamie, w której to użytkownicy będą mogli zapisać się na jakieś wydarzenie poprzez formularz, zyskasz nowych klientów. To bardzo potężne narzędzie promocji firmy i zawsze warto z niego skorzystać.

Wydarzenia na Facebooku

Gdy już założysz stronę firmową na Facebooku, uzyskasz wiele możliwości promocji firmy w Internecie. Wydarzenia to forma komunikatu wyświetlanego odbiorcy, gdzie wszystkie potrzebne dane ma w jednym miejscu. Od razu wie kto, kiedy i jakie wydarzenie organizuje. Klienci mogą zaznaczyć, że wezmą udział lub są zainteresowani. Gdy to zrobią, zostaną poinformowani o wszystkich postach umieszczanych w wydarzeniu oraz innych powiadomieniach. Można wydarzenia również promować płatnie, aby zwiększyć dotarcie do odbiorców, dlatego jest to dobra forma promocji firmy na Facebooku.

Warto zaznaczyć, że z poszczególnych Social Mediów korzystają najczęściej różne grupy odbiorców. Warto zdefiniować grupę docelową i sprawdzić, na którym medium jest najwięcej osób w danym wieku.

Promocja firmy w Internecie lokalnie

Sposobem na promowanie usług na rynku lokalnym jest wizytówka Google. Sprawi ona, że więcej użytkowników przebywających w pobliżu dowie się o istnieniu firmy. Otrzymają oni od razu pełen zestaw danych firmy (adres, godziny otwarcia, zakres cen, telefon, e-mail itp.), a nawet będą mogli wyznaczyć trasę przejazdu.

Wykorzystaj stronę internetową

Powinna być bardzo prosta, zawierająca tylko niezbędne komunikaty, ale poprawia ona wiarygodność firmy. Dodatkowo z jej pomocą można również sprzedawać wejściówki lub odsyłać do portalu, gdzie są sprzedawane. Można tu przedstawić wiele informacji, od sylwetek organizatorów, po wszelkiego rodzaju regulaminy i wszystko inne, co chcesz przekazać przyszłym klientom.

O co jeszcze zadbać w promowaniu branży kultury i rozrywki?

  • Uspójnij grafiki, zdjęcia i teksty w każdym miejscu w sieci, gdzie pojawia się firma.

  • Rozpoznaj dobrze grupę docelową pod względem behawioralnym, osobowościowym, a przede wszystkim demograficznym.

  • Dziel się opiniami na temat firmy.

Holistyczna promocja z dobrym planem z pewnością sprawi, że zyskasz wielu klientów dla swojego biznesu w branży kultury i rozrywki.