Strona główna
Jak promować firmę z branży turystycznej w sieci?

Jak promować firmę z branży turystycznej w sieci?

28.04.2023

 Jak promować firmę z branży turystycznej w sieci?

„Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. To zdanie Jennnifer Weiner bardzo trafnie ujmuje to, co firma działająca w branży turystycznej musi zrobić, aby zdobyć klienta. W tej branży mówi się również, że podróż rozpoczyna się znacznie wcześniej niż wejście do samolotu. Rozpoczyna się ona już na etapie wyszukiwania ofert i rozważania na temat ich wyboru, a także pierwszego kontaktu z biurem podróży lub innym organizatorem turystyki, którego ofertę klient zdecydował się wybrać. Aby w ogóle klient wybrał ofertę, należy go o niej poinformować i najlepiej zrobić to z pomocą dostępnych w Internecie środków. Kolejnym krokiem będzie przekonanie go, aby wykonał ten pierwszy krok i zarezerwował podróż.

Jak przyciągnąć klienta w branży turystycznej?

Klient, myśląc o zarezerwowaniu noclegu, transportu lub pełnej usługi łączącej te dwa elementy z pewnością w pierwszej kolejności wpisze frazę w Google. Musisz dać się tam znaleźć!

Każdy hotel oraz biuro podróży powinno:

  • mieć profil Google Moja Firma gdzie klient może szybko sprawdzić m.in. w jakich godzinach może się kontaktować w celu rezerwacji, numer telefonu lub e-mail oraz jakie są opinie innych turystów na temat danej firmy,

  • być dobrze widocznym na Google Maps – to w szczególności ważne w przypadku hotelarstwa, ponieważ klient bez problemu sprawdzi umiejscowienie danego hotelu, rozejrzy się po okolicy, jeszcze nie będąc na miejscu, ale również z łatwością trafi do celu.

Dobre pierwsze wrażenie pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy w sieci.

Strona internetowa

Zdarza się, że klient jeszcze nie wybrał biura podróży lub hotelu, którego ofertę chce sprawdzić. Wtedy chętnie odwiedzi stronę internetową, która wyświetli się jako jeden z pierwszych wyników lub wyszuka w serwisach rezerwacyjnych interesujących go miejsc.

Bezpieczna, zoptymalizowana, responsywna i kompletna w informacje strona internetowa, przez którą w dodatku można dokonać rezerwacji, jest na wagę złota! To podstawa promocji firmy w internecie. A dzięki dobremu pozycjonowaniu nawet mała firma może konkurować z dużymi gigantami turystycznymi, gdy dobrze odpowiada na potrzeby klientów.

Dobra strona internetowa to taka, która posiada:

  • treści napisane przystępnym, łatwo przyswajalnym językiem,

  • rzeczowe, konkretne i dokładne informacje (to szczególnie ważne w przypadku podróżowania),

  • język korzyści, który zachęca do zapoznania się z ofertą,

  • przyciągające wzrok materiały wizualne,

  • artykuły eksperckie tworzące autorytet,

  • możliwość zakupienia nie tylko konkretnej usługi (rezerwacji pobytu), ale również usług pobocznych (np. sprzedaż biletów do pobliskich atrakcji, pralnia, wynajem sprzętu narciarskiego itp.), co wiąże się także z zyskiem.

Media społecznościowe i grupy w turystyce

Na Instagramie ludzie kupują oczami. To idealna i darmowa reklama w internecie. Załóż firmowy profil i pokaż ładny widok z okna obiektu, serwowane tam jedzenie, atrakcje w okolicy, ciekawostki na temat miejsca. Wchodź z obserwatorami w interakcje. Pamiętaj, że media społecznościowe sprzedają też pewną wizję, której później trzeba sprostać.

User-generated content to coś, co zadziała na Twoją korzyść. Bardzo łatwo tu też o opinie klientów-turystów, którzy z chęcią podzielą się ze znajomymi zdjęciem lub nagraniem z urlopu, a także o współprace infuencerskie.

Co jeszcze możesz zrobić?

  • Odpowiadaj na opinie i recenzje, ale także pytania.

  • Dbaj o branding i spójną koncepcję promowania firmy.

  • Stosuj promocje i rabaty, które wpłyną dodatkowo na promocję profili.

  • Twórz regularnie, nawet poza wysokim sezonem!

  • Dodawaj zdjęcia, grafiki, filmy tylko w wysokiej jakości.

  • Promuj nie tylko siebie, ale również pobliskie atrakcje turystyczne, miasto, region.

To wszystko zbuduje markę i renomę obiektu i będzie dobrą promocją marki w internecie.

Stosując się do tych rad, z pewnością zauważysz wzrost zainteresowania wyborem Twoich usług, niezależnie, czy prowadzisz hotel czy biuro podróży.