Strona główna
Jak zbudować widoczność firmy medialnej w sieci?

Jak zbudować widoczność firmy medialnej w sieci?

28.04.2023

Jak zbudować widoczność firmy medialnej w sieci?

Rynek mediów i rozrywki to również dobre miejsce do promowania firmy w Internecie.

Zarówno działające w świecie online gazety, telewizja, jak i radio, a nawet kino czy użytkownicy social mediów (którzy na mocy user-generated content sami stają się medium) i inne rodzaje mediów mogą budować wizerunek i widoczność firmy w sieci.

Obecność w sieci – jak dać się odkryć?

Zadbaj o to, aby firma miała:

  • wizytówkę Google,

  • profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, może też TikTok czy Linkedin),

  • stronę internetową.

Jeśli firma istnieje w tych trzech miejscach – jest już na drodze do sukcesu. To jednak nie koniec. Nie wystarczy tylko założyć profil, czy zbudować stronę. Trzeba koniecznie dbać o swoją obecność w sieci, być aktywnym i angażować swoich potencjalnych klientów.

Strona internetowa – jaka powinna być, by przyciągała uwagę?

Strona internetowa to miejsce promocji firmy, w którym znajdują się użytkownicy, którzy chcą dokonać jakiejś akcji – czegoś się dowiedzieć, coś oglądnąć, coś przeczytać lub posłuchać. Warto, aby była ona intuicyjna i czytelna. Często jest to pierwsze miejsce, gdzie klient spotyka się z daną firmą i jej ofertą. Proste menu, przejrzysty interfejs to czynniki, które przyśpieszają proces dotarcia i odnalezienia tego, co klient w danej chwili chce zobaczyć.

Żeby strona wysoko (jako jeden z pierwszych wyników) pokazała się użytkownikowi, trzeba zadbać o kolejne składowe promocji firmy w internecie.

SEO I SEM jak to działa?

Użytkownik korzysta z wyszukiwarki i wyszukuje konkretne słowa. Jeśli to, co firma oferuje, jest zgodne z jego frazą, wyszukiwarka podsuwa wynik z linkiem do strony tej firmy.

  • SEO to bezpłatny sposób umiejscawiania strony firmowej na pierwszych miejscach wyszukiwań. Polega na celowym używaniu konkretnych fraz (które wyszukują użytkownicy), tak aby wyszukiwarka łatwiej zwróciła wynik, którym jest strona firmowa. Jeśli chcesz poprawić widoczność w Google warto skupić się na poprawie czynników rankingowych off site (słowa kluczowe, wartościowe treści, szybko działająca, bezpeiczna strona na każdym rodzaju urządzeń) oraz on site (wartościowy link building do zewnętrznych treści).

  • SEM to płatny rodzaj marketingu, który pozwala na zakup jednego z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania.

Social media

Jedną z najważniejszych rzeczy, która zwiększa widoczność firmy i jest ogromną promocją firmy w Internecie, są właśnie media społecznościowe. Dobrze przygotowane, czytelne i estetyczne Social Media przyciągają użytkowników jak magnes. Warto pamiętać o regularności. Posty i stories na Facebooku oraz Instagramie powinny być wstawiane kilka razy w tygodniu, ale najlepiej przetestować, co się sprawdzi na konkretnych kontach. To działania bezpłatne, więc koniecznie trzeba z nich skorzystać!

Płatne reklamy na Facebooku

Oprócz darmowego korzystania z mediów społecznościowych można również skorzystać z płatnych reklam. Warto wiedzieć, że mogą one być targetowane na konkretnych odbiorców. Widoczność profili z pewnością zwiększą reklamy kierunkowane na polubienia profilu, promocję postów oraz zasięg. To bardzo dobra promocja i reklama firmy.

Blog

Być może niektórzy myślą, że blogów już nikt nie czyta. Nie jest to prawda. Na blogu można powiedzieć więcej niż w postach, które ograniczają limitem słów. Dobrze prowadzony, ciekawy blog będzie dobrą wizytówką firmy i zwiększy nie tylko jej widoczność, ale również świadomość o tej marce, ponadto wzmacnia SEO. Tego typu promowanie w Internecie daje możliwość zdobycia statusu eksperta.

Fora internetowe/grupy tematyczne

Udzielanie się na grupach tematycznych oraz forach internetowych to dobry sposób do interakcji z obecnymi i przyszłymi fanami marki. To przestrzeń na marketing szeptany oraz przekierowywanie do firmowej strony, a także budowanie wizerunku eksperta.